Nyitottan a világra

Az EU-ból való kihátrálásról elmélkedett Kövér

2014. október 24. 08:37 - Magyarán szólva

szent istván és Kövér.jpg

Ha minden ember, bármely élethelyzetben „jól” viselkedne, akkor talán nem is lenne szükség törvényekre, és a törvényeket betartató büntetésekre. De sajnos már az első emberpárnak is sikerült „rossznak” lenni, mert a Teremtő tiltó parancsa ellenére ettek a tudás fájáról. Büntetésből az Isten kiűzte őket a paradicsomból, s így már nem volt alkalmuk az örök élet fájáról is enni, ezért vagyunk sajnos azóta is halandóak.

Ebből is látszik, hogy rossz emberek mindig is voltak, vagy - finomabban fogalmazva – bármennyire is jók vagyunk, időnként eltévelyedhetünk. Ezért van szükség az emberi kapcsolatokat szabályozó törvényekre és az elrettentő szankciókra. Mert - lássuk be -, hogy a büntetés réme nélkül nem igen tartanánk be egy sor törvényt, én például biztosan gyorsabban hajtanék a városban ötvennél. (Egymás közt szólva, néha még így is megteszem.)

A törvények tehát elsősorban azért születnek, hogy megakadályozzák a rossz cselekedeteket. De a törvényhozók néha – talán maguk sem gondolván komolyan, hogy mégis csak vannak olyan emberek, akik kijátsszák a közösen elfogadott törvényeket – elfelejtik a hatékony elrettentő szankciókat.

Az országok önkéntes közösségeinek, így az Európai Uniónak is meg vannak a maguk közösen elfogadott törvényei, de az utóbbi nyolc-tíz év tapasztalatai azt mutatják, hogy hiányosak a fegyelmező szankcióik. Például hiába léteztek a túl nagy költségvetési hiányt és a túlzott eladósodottságot tiltó maastrichti kritériumok, a tagországok egy részének esze ágában sem volt betartani azokat, mindaddig, amíg - alaposan megkésve - az EU be nem élesítette a túlzott deficit eljárásnak nevezett szankciót. Hiába ígérte meg a csatlakozás előtt néhány tagjelölt ország, hogy betartja a kisebbségi jogokat, nem tarja be, az EU-nak pedig nincsenek meg az ebben az esetben is jogosnak ítélhető kényszerítő szankciói.

De még kevésbé gondoltak az Unió alapító atyái arra, hogy lesz olyan tagország, amely az közösség lelkének számító alapvető szabadságjogokat kezdi ki. Így most nehéz helyzetben van az Unió, mert a törvényes szankciók hiánya miatt nem tudnak fegyelmezni. Márpedig a liberális demokráciáknak szentek a törvények, így a törvényes szankciók – vagy jelen esetben a szankciók hiánya is.

Az Egyesült Államok mivel nem tagja az Uniónak, ezért lényegesen szabadabban döntheti el, hogy kit tekint a barátjának és hogyan viszonyul hozzá.

De már az EU-ban is készülnek azok a törvények, amelyek szankcionálni fogják az uniós alapértékek, az emberi méltóság megsértését, az illiberális demokráciát. (Bár mire ezeket az uniós többség elfogadja…) De az egyes tagországoknak addig is joguk van hozzá, hogy olyan kérdésekben, amelyek nem tartoznak a közös szabályok alá, saját hatáskörben fellépjenek az elveikkel ellentétesen cselekvőkkel szemben. És tartok tőle, hogy egyre többen lesznek, vagy inkább már csendben vannak is olyanok, akik nem különösebben törik magukat egy a szabadságjogokat korlátozó, arrogáns ország barátságáért.

Persze ki is lehet lépni ebből az önkéntes társulásból, azaz az Európai Unióból, ha a többség úgy dönt, hogy nem ért egyet az Unió alapértékeivel, az emberi méltóság eszméjét megalapozó egyéni szabadságjogokkal, és ezt most már nyíltan, az illiberális demokrácia hangsúlyozásával ki is mondja. Én ugyan személy szerint - lehet, hogy kisebbségként - nem értek egyet a kilépéssel, bár morálisan tisztességesebbnek gondolom, mint a kettős beszédet és az acsarkodást egy önkéntes társulással szemben.Legfeljebb ugranak a felzárkóztatási pénzek, és ismét ahhoz a Kelethez fogunk tartozni, amelytől Szent István királyunk óta próbálunk megszabadulni, és amely 1849-ben és 1956-ban is eltiporta a szabadságunkat!

Sok sikert ehhez kedves Kövér úr! Én már mindenesetre - sok százezer honfitársammal együtt - már nem leszek itt akkor, amikor ismét csak Moszkvába mehetek az egyetemre!

 

                                                                           Sipos László

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nyitottanavilagra.blog.hu/api/trackback/id/tr596828191

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz-Quisling 2014.10.25. 10:06:54

Milyen véletlen, a norvég civilek és a norvég Qusiling! Orbán átlépett egy határvonalat, Komolyan elhitte, hogy az EU és a NATO más, mint a KGST és a VSZ volt, s ezekben a szervezetekben demokratikus döntéshozás van, a kisebbségi vélemények tiszteletb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisz11 2014.10.25. 11:56:25

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
"És mennyi katonát állomásoztat itt Brüsszel?"

Amíg nem merül fel a kilépés komolyan nem állomásoztatnak. A szovjetek is csak 56-után jöttek be komolyabb erővel.

Szabványok 2014.10.25. 12:18:14

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: "Nekünk a nyugathoz kell tartoznunk, azt az értékrendet kell képviselnünk."

Mindenkinek azt ajánlom: utazzon, lásson világot!
Menjen el Skóciába, Belgiumba, Portugáliába, Ausztriába, nézze meg ott milyen az élet. Kocsmázzon, dolgozzon, vásároljon, sétáljon a parkokban a gyerekével, beszélgessen el egy rendőrrel, menjen át egy zebrán, stb.
Utána menjen el Romániába, Bulgáriába, Jaltába, Moszkvába, Kijevbe. Próbáljon lakást bérelni, állást keresni, vállalkozni, kertészt felfogadni fűnyírásra, beszélni a rendőrrel, gyorshajtás után, próbáljon átmenni egy zebrán, stb.

Miután ezt a tapasztalatot megszerezte, akkor válaszoljon, hogy milyen gyalogátkelőhelyeket szeretne Mo.-n olyat, mint Kölnben van, vagy olyat, mint Moszkvában? (Merthogy - sok más mellett - a közlekedési morál jó indikátora az ország erkölcsi-mentális állapotának.)

Hány ember hagyta ott hazáját és ment nyugatra boldogulni?
És hány ment honvágytól gyötörve Bulgáriába, Nyizsgíj Novgorodba mert ott jobb az élet?
Mert ezek nem mások, mint szavazatok arra, hogy melyik életformát kell(ene) választanunk.

inuitdog 2014.10.25. 12:24:52

Ha sikerülne elérniük az EU-ból kiválást mi történne a több százezer munka vállalóval, aki magyar állampolgár?

lavór 2014.10.25. 12:28:56

@inuitdog:

Aki nem kapott a fogadóországtól állampolgárságot, hazajön.

BaSa · http://basa.blog.hu 2014.10.25. 12:34:46

@Krisz11: És ha felmerülne a kilépés, akkor kit küldenének? Az EU-nak 0 katonája van, csak az egyes tagállamoknak van serege...

BaSa · http://basa.blog.hu 2014.10.25. 12:36:38

@lavór: És Nobel-díjasként fog széklábat faragni? :-)

lavór 2014.10.25. 12:38:16

@BaSa:

Fenét, várja a közmunkaprogram.
Előtte azért egy felmérőt kell írnia...
"Süt a ..."

prolee 2014.10.25. 12:43:53

@maxval a bircaman: A semlegesség NEM önkéntes elhatározás kérdése. A szomszédoknak garantálni kell, hogy a semleges államot támadás esetén megvédik.
Momentán mindenki utál minket, nem úgy fest, hogy sietnének a védelmünkre kelni.

prolee 2014.10.25. 12:45:01

Birca! mennyit kapsz azért, hogy mindenhol te vagy az első kommentelő? Hogy lehet erre a munkára jelentkezni?

prolee 2014.10.25. 12:49:26

@dr doktorka: Neked sincs önálló gondolatod, te is azt fújod, amit a vezéred mond, csak éppen neked más a vezéred.
Olyan szövegpaneleid vannak, hogy dögunalom lehet neked kommentelni. Kb. 30-35 szövegpanellel floodolod tele a netet.

Krisz11 2014.10.25. 13:28:16

@BaSa: "És ha felmerülne a kilépés, akkor kit küldenének?"

Az elnyomásra sokféle módszer áll rendelkezésre. Puha és kemény módszerek. A keményebbek közé a titkosszolgálatok, pénzügyi manipulációk, államkötvények hirtelen eladása, stb tartozik. De ha ezek nem működnek, akkor mondvacsinált indokkal még mindig lehet nato katonai akciót vezetni. Lehet, hogy pl:tömegpusztító fegyvereket találnak Felcsúton :D :D

A puha módszerek közé tartoznak a külföldi szervezeteken, velencei bizottság, tasz, helsinki bizottság, stb keresztüli manipulációi, hatalom gyakorlás.

lavór 2014.10.25. 15:00:58

@Krisz11:

Vagy egyszerűen letojnak minket magasról, hadd szívjuk meg alaposan.
Nem kell minket elnyomni, mint lázszik, megoldjuk magunk.
Ugatnak az Eu ellen, de az EU nélkül itt már egy fűszál se nő.
Ezért badarság, amit csinálnak.

turista a saját országában 2014.10.25. 16:32:20

@Krisz11: "Én már akkor is a Jobbik politikájával értettem egyet többnyire. A Fideszre még nem szavaztam."

Fidesz = Jobbik
Jobbik = Fidesz

Nincs köztük lényegi különbség.

turista a saját országában 2014.10.25. 16:33:52

@Krisz11: "Brüsszel valójában Moszkva:"

Ennyi eszetek van, fideszjobbikosok.

_most_ 2014.10.25. 16:37:57

@maxval a bircaman: a NATO-ból öngyilkosság lenne kilépni, ezt te is tudod, de Bulgáriából könnyen beszélsz. Semleges ország Svájcon kívül nincs és nem is lesz. Hadseregünk nincs, a szomszédaink utálnak, és lépjünk ki a NATO-ból, hülye vagy te.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.25. 16:43:46

@_most_:

Akkor miért nem NATO-tag minden európai ország?

_most_ 2014.10.25. 16:46:15

fura, hogy jobboldalon kritizálják a cigányokat, hogy nem tartják be a közösségi normákat, miközben a jobboldaliak az európai közösség normáit ugyanúgy figyelmen kívül hagyják. Pedig tényleg nincsenek nagy elvárások, ne legyél rasszista, ne legyél homofób, ne legyél náci, tisztelj másokat.

_most_ 2014.10.25. 17:00:45

@maxval a bircaman: csak négy EU-s ország nem NATO tag, viszont mindegyik elkötelezett Európa irányába.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.25. 18:14:18

@_most_:

Hat EU-tagállam nem NATO-tag.

S a NATO-tagok között sem azonos az elkötelezettség.

2014.10.25. 18:16:41

@maxval a bircaman: "Akkor miért nem NATO-tag minden európai ország? "

Anyád miért nem fogyasztott fogamzásgátlót, nem gondolta, hogy valamelyik kretén még teherbe vágja?

2014.10.25. 18:23:59

@Krisz11: "Amíg nem merül fel a kilépés komolyan nem állomásoztatnak."

Hú bazmeg, te hülyébb vagy, mint az a retardált pöcs, aki anyádat felkúrta. Az EU nem sereget küldene ide, hanem örömünnepet játszana, hogy végre a balfasz magyarok kitakarodnak a szövetségből. Hány éves vagy, taknyos?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.25. 18:26:47

@Krisz11: "A szovjetek is csak 56-után jöttek be komolyabb erővel. "
Persze, 45-ben csak bekukkantott néhány katonájuk.
Te tényleg ennyire hülye vagy?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.25. 18:29:16

@Krisz11: Különben az oroszok meg itt voltak, ez tény. Te meg baromságokat vizionálsz.

2014.10.25. 18:29:19

@inuitdog: "Bejött az EU és leépítettek sok iparágat, hogy ne legyen konkurencia."

Csak félve kérdem: melyik magyarországi iparág volt konkurencia bárkinek a fejlett európai államokban?
Még annyit hozzátennék, enyhítvén az agymosás hatásain, hogy az EU nem "bejött", hanem a magyar nép kérte népszavazással, hogy tagja lehessen. Nem emlékszel vagy még nem éltél akkor?

2014.10.25. 18:40:25

@maxval a bircaman: "A NATO-ból kell először kilépni."

Nehogy már kioktasd Kövér apádat, szaros. Hozzá képest kurva ostoba vagy, nem mintha ő valami iku bajnok lenne...

Netuddki. 2014.10.25. 19:16:43

@maxval a bircaman: Oszt ha kilépsz a NATO-ból szerinted mi lesz utána? Behívod a ruszkikat? Hazaáruló, tolvaj fideszes!

Netuddki. 2014.10.25. 19:21:19

@inuitdog: "Bejött az EU és leépítettek sok iparágat"

Angyalbögyörő! Kis fideszes szarcsimbók! A rendszerlopás után a "teccettek volna forradalmat csinálni" antaljóska alatt lopták szét a magyar ipart. Nem jött itt be senki EU baszod! Szarér-hugyér eladták az országot külföldi, köztük ruszki kalandoroknak is. Azóta az mdf megrohadt. Ugyanerre a sorsra fog jutni a fideszed is. Mellesleg van egypár fideszes, birkamenetes aki akkoriban szedte meg magát kispofám!

Netuddki. 2014.10.25. 19:23:02

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Ja, és majd elfelejtettem. Az I. orbán alatt cseszték szét a téeszeket is, amikor hozzánemértő fideszcsicskákat tettek meg téeszelnököknek. De szar, hogy még emlékszünk 1-2 dologra mi volt itt...

ca2 2014.10.25. 20:23:53

@Jules Verne: a fejlett államokban nem, de itthon és kelet-európában igen..
a neoliberális gazdaság politikát folytató antall és horn kormányok a teljes hazai piacot külföldi kézbe játszották... ők ugyan erre a privatizáció szót szerették használni, de privatizáció esetén valamiféle ellenértéknek is meg kellett volna jelenni ugyebár, és nem imf hitelekből kellett volna kibekkelni valahogy a ciklus végéig,,

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 20:39:11

Úgyis szétesik nemsokára.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 20:40:14

@ca2: Rablóprivatizáció.

Köze nem volt hozzá Antallnak, annál inkább Megyónak és az állampártnak.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 20:41:39

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Te ha enm baszol meg egy nőt, akkor buzi vagy?

Ennyire b+, nem liheghetsz. Jellemző ballibsi mentalitás, valaki seggét mindenképp nyalni akarja. Miért kellene bárkit is behívni?

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 20:44:35

@Krisz11: Egyetértek. Mo. ellen a vád nem az, hogy gazdaságilag gagyi, ezt simán elnéznék, hanem az, hogy nem óhajt liberális államot.

Semmi baj nem lenne az EU-val, ha nem az USA és a ballibsik lennének ott a hangadók.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 20:50:27

És még ezek putyinoznak és hogy visszahozza a kommunizmust:))

"Az átdolgozott elszámolási szabályok alapján messze Nagy-Britanniát sújtaná a legnagyobb pótlólagos befizetési kötelezettség, a Brüsszel által követelt összeg ugyanis az éves brit EU-költségvetési hozzájárulás 20 százalékának felel meg. Londonban csak fokozza az indulatokat, hogy mások mellett Franciaország és Németország is visszatérítést kap ugyanezen felülvizsgált elszámolási rendszer alapján."

ca2 2014.10.25. 20:54:53

@♔bаtyu♔: az antall kormány "privatizációs" stratégiája az mennyiben volt más mint a hornéké..?
--eleve ugye elhitette az országgal azt a teljesen téves állítást, hogy a magyar gazdaság összeomlott... a magyar gazdaság nem omlott össze,.. nagyon rosszul működött és alapvető átalakítások kellettek, de nem sokkterápia szerű szanálás... ugye emlékszünk, hogy akkor az volt az érvelés, hogy a szlovákok meg a csehek nem néztek szembe..nem úgy mint mi,,majd meglátjuk, hogy mekkora összeomlás jön ott...mert ők nem olyan bátran alakítanak át mint mi...hát megláttuk..

ca2 2014.10.25. 20:57:11

@♔bаtyu♔: a morális háttérről már nem is beszélek ugye...
antall amikor a korrupciót, vagyon vesztést számon kérték azt válaszolta, hogy nyugaton sem kérdik senkitől honnan volt az első milliója...

vezér01 2014.10.25. 21:02:14

@_most_: Hogy a NATO mennyit ér,azt megmutatták a délszláv háború idején.Saját magukat se tudták megvédeni,nemhogy a civil lakosságot.A híd korlátjához bilincselt kéksisakos fényképére már nem emlékszel?

ca2 2014.10.25. 21:06:34

amúgy meg a poszt az eu-ról mint vmi szuper happy önkéntes társulásról beszél..
nem tudom ebbe mennyire fér bele, hogy mondjuk nekünk brüsszelből (washingtonból?!) mondják meg, hogy kinek adjuk el a gáztartalékainkat és mikor., vagy hogy mikor és kivel építtessünk erőművet..
most akkor szabad versenypiac van, vagy a nagytestvér mondja meg kivel kereskedhetsz..?
vagy éppen mennyire fér bele, hogy az unio a skót függetlenség ellen kampányoljon..??!!
.vagy hogy az egyik legnagyobb tagállam egyszerűen úgy döntsön, hogy ő nem fizet annyi költségvetési hozzájárulást...??!!

vezér01 2014.10.25. 21:08:57

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Rosszul emlékszel,a téeszek szétesése Németh,majd Antall alatt végbement. 1.Orbán alatt néhány állami gazdaság privatizációja zajlott.

ca2 2014.10.25. 21:13:27

@Szabványok: na ezt ne keverjük az európai értékekhez..
kuwaitban meg szaud-arábiában is gyönyörű gyalogátkalők vannak,,, sokal szebbek mint belgiumban ..meg rabszolgák meg megkövezés és nyilvános akasztás is..
a jólét nem a demokrácia függvénye és a demokrácia nem az amit brüsszel meg washington annak mond

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 21:15:49

kövérrel csalogatják a jobbikosokat

de nem túl komoly ürge

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 21:17:25

@ca2: Az EU nem lenne rossz, csak nem liberálisokkal kellett volna megvalósítani. Ezek 30 éve a társadalom salakjai voltak, míg az USA rá nem jött, hogy ezeket kell felkarolni, ezekkel lehet uralni Európát.

ca2 2014.10.25. 21:17:47

,,meg érdekes módon a nyugat akkor nem olyan érzékeny az emberi jogokra amikor a távol-keletre települt vállalatai gyermek rabszolgákkal gyártatják az európában világmárkaként árult termékeket..
..ennyi erővel azt a kérdést is feltehetném, hogy akkor a vörös csepel-ben volt jobb dolgozni vagy indiában gyerekrabszolgaként..?
szóval a demokrácia demagógiát hagyjuk..!

ca2 2014.10.25. 21:22:23

@♔bаtyu♔: az eu nem lenne rossz, ha nem lenne rossz... de jelen formájában egy versenyképességét egyre jobban elvesztő hatalmas bürokrácia-maszlag..
itt a gazdag országok egyre nyíltabban vallott célja a szegényebbek gyarmatosítása..magyarul azért kell mindenki tagnak, hogy onnan a jövedelmek a 8-10 leggazdagabb országba legyenek becsatornázhatók,, ha már külső versenyképesség nincs..

ca2 2014.10.25. 21:29:55

a nato-t meg jobb ha hagyjuk,,,
azt már tényleg nem tudom sírjak vagy nevessek amikor egy olyan szervezet aggódik az emberi jogokért amelynek az utóbbi 15 évből afganisztán, irak, líbia, szíria a referenciái :)

dr Smittpálelnökúr 2014.10.25. 21:31:55

@ca2: te barom, annyira hülye vagy, hogy csak olyan példákat sorolsz fel, amikben a felcsúti bugris putyin faszát szopja.

Mi ez a nagy orosz szerelem? Agyhalottak vagytok mind, hazaáruló fideszes buzik.

dr Smittpálelnökúr 2014.10.25. 21:33:48

@ca2: a vörös hadsereg jobban tetszik, te gyökér? Hány éves vagy, 17? Fidelitasos buzi vagy, játssz inkább a pöcsöddel!

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 21:39:53

@dr Smittpálelnökúr: Ebből neked honnan jön le, hogy orosz megszállást akar te faszkalap? Ennyire sötét vagy b+, hogy ha valakinek nem tetszik az EU, az orosz megszállást akar?

Jellemző, valamilyen segget kell a ballibsinek nyalni, ez a világképe része.

lavór 2014.10.25. 21:45:04

@♔bаtyu♔:
Mert a jobbilliberálisik nem nyalnak segget... Csak itt is, ott is. Pont ebből van a gond.
A magyar nem tanul a múlt hibáiból, ismétli őket. És ujjal mutogat másra, hogy ő(k) a hibás(ak).

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 21:53:41

@lavór: Ne szarjál be a magyarok nagyon is tanultak a múlt hibáiból. Ezért zavarták el 56-ban a komcsikat és ezért zavarták el a ballibsiket is. Orbánékat is elfogják zavarni, ha nem teljesít.

ca2 2014.10.25. 21:54:32

@dr Smittpálelnökúr: azt látom te igazán színvonalas gyerek vagy.. :) megpróbálok úgy írni, hogy esetleg megértsd, bár úgy látom ez nehéz lesz..
ha az unio valóban egy önkéntes és szabadpiac párti társulás, akkor gondolom nem szólhatna abba bele, hogy az egyes tagállamok piaci alapon milyen más partnerekkel kereskednek.. sem az egyik, sem a másik irányba..
tehát abba sem, hogy mi ne építsünk orosz erőművet, meg abba sem hogy adjuk el a gáztartalékunkat ukrajnának.. az oroszok csak ennyiben jönnek a képbe..
az nem tudom meg van-e, hogy nekünk és még néhány más kelet-eu-i országnak eléggé nagy az energia kitattségünk az oroszok felé,,, ennek jelen pillanatban alternatívája nincs... mivel nem 17 éves vagyok hanem 45 így arra emlékszem , hogy magyarorszég pár kísérletet tett már ennek enyhítésére.. (adriai - vezetél.stbb..) de ezeket gyakorlatilag a nyugat elszabotálta...
az egyik lehetséges alternatív forrást amit 10 éve még a európai ruszki függőség egyik lehetséges alternatívájának tartottak épp nem rég bombázta szét a nato.. nem tudom líbiáról hallottál -e a millás képzésen?

lavór 2014.10.25. 21:55:21

@♔bаtyu♔:

Már elég régen nem teljesítenek. Az EU és a multik nélkül éhen haltunk volna.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:00:36

@vezér01:
"híd korlátjához bilincselt kéksisakos fényképére már nem emlékszel?"
Azok ENSZ békefenntartók voltak...

c4rtm3n 2014.10.25. 22:04:38

@♔bаtyu♔:
Nem tanultunk a múlt hibáiból. Most is megvették a népet a pár ezer forintos rezsicsökkentéssel...
Hiába állna ki valaki értelmes programmal az emberek fele nem értené, a másik fele meg hívő (nincs jobb szó rá).

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:05:40

@lavór: Milyen ostoba vagy te b+. Ezt te tényleg komolyan gondolod? Ha a multik ennyire segítőkészek hogy jutottak el Gyurcsányék az IMF hitelig? Orbánéknak pedig miért nem kellett felvenniük? Őket jobban segítették a multik?

Az ország érdeke az első és a multival semmi gond nincs, ha jelenléte az ország érdekét szolgálja.

Krisz11 2014.10.25. 22:07:00

@Jules Verne:
"Az EU nem sereget küldene ide, hanem örömünnepet játszana, hogy végre a balfasz magyarok kitakarodnak"
Álmodban, hülyegyerek. Az eu a birodalomépítésről szól jelenleg, nem gazdasági szövetségről. Ezen a véleményen van pl: Rácz Margit is, másokhoz hasonlóan.

Ukrajna nem balfasz? Nem a világ egyik legkorruptabb országa? Nem egy nyomortelep?

Mégis kell az EU-nak. Kell a birodalomba, mint ahogy a szerbek és a magyarok is. Ezért nem engednének el önszántukból sosem. Mint ahogy a monarchiából sem tudtunk kilépni, az osztrákoknak is kellettek a szerinted balfasz magyarok. Ez 1848-ban bebizonyosodott.
1848 és 1956 intő példa.
Másrészt minden birodalom összeomlott mikor nem tudott már terjeszkedni, vagy csak túlzott költségek árán tudott. Ez lesz az eu-val is.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:08:47

@c4rtm3n: Nézd, ha egyszer Gyurcsány IMF hiteleire és ócska demokratázására nem voltak vevők.

lavór 2014.10.25. 22:09:37

@♔bаtyu♔:
Nem írtam segítőkészségről. Annyit írtam, éhen haltunk volna nélkülük. Az IMF hitel elvétele sem közvetlenül a multik hibája, inkább a tehetségtelen gazdasági döntések (ma sincs másként) és az akkor majdnem letagadott világválságnak köszönhető. Az Orbán-kormánynak sikerült az időt húzni, hogy az IMF hitelt ne kelljen felvennie. Helyette sokkal magasabb kamatú piaci hitelt vett fel. És anno Orbán kijelentette, ha jön az IMF, ő megy. Az IMF jött.

Sexual Harassment Panda 2014.10.25. 22:11:12

Kövèr nem azt mondta hogy ki kell hàtràlni.olvassa el a kedves blogìrò, ne egy rèszletet ragadjon ki.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:12:37

@Krisz11: Ezek tényleg elhiszik, hogy az USA azért tiltott ki hat magyart mert korrupt.

Miközben a milliárdokat sikkasztó Gyerekrák alapítvány elnöke simán eltűnhetett a magyar igazságszolgáltatás elől Kaliforniában.

ca2 2014.10.25. 22:12:51

@Krisz11: ukrajna a világ egyik legnagyobb palagáz kitermelője lehetne::
ezt jó lenne megszerezni, de ha az nem egy legalább a kitermelést megakadályozni..
ki is az akinek konkurencia. lenne? jajj, pont véletlen az usa meg az oroszok..
nem csoda hogy rögtön kirobbant egy forradalom.. :)

c4rtm3n 2014.10.25. 22:14:05

@♔bаtyu♔:
Úgy jutottunk el az IMF hitelig, hogy hirtelen senki nem akart magyar államkötvényt venni amivel a lejáró hiteleket váltottuk volna ki (ez mindig így ment, most sincs másképp). Emiatt az ország nem tudta volna fizetni a kejáró hiteleket ami államcsődöt jelentett volna, amit célszerű elkerűlni.

Orbánéknak nem kell hasonló hitelszűkével szembenézni, sokkal inkább hitelbőség van (emiatt tudták levinni a kamatokat).

A multikról: a Bosch csoport adja a magyar GDP 2%-át pedig ~12 ezer embert foglalkoztat. Vagy vegyük az Audit, ahol egy műszak leállítása észrevehetően megjelenik a GDP-ben...

ca2 2014.10.25. 22:14:10

@ca2: persze kizárólag az európai értékek jegyében.. :)

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.25. 22:16:44

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Mint Ausztriában, Máltán, Írország - hiszen ezekben az országokban is orosz csapatok állomásoznak, nem?

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:17:10

@♔bаtyu♔: jó monduk a gyerekrák alapítványos csávó a származása miatt védett fajta.

lavór 2014.10.25. 22:17:17

@c4rtm3n:

Mondjuk az utolsó 2 kötvénykibocsátásra az Orbán-kormány sem lehet nagyon büszke.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:18:12

@lavór: Az IMF ahogy a multi is, nem jó vagy rossz. Rossz vagy jó politikusok vannak, akik ezekkel tudnak vagy nem tudnak élni. Az Orbán kormánynak NEM kellett IMF hitelt felvenni, tehát nem az időt húzta.

Nem értem te és a többi ballibsi miért ragaszkodsz az IMF hitelhez. Főleg azok után, hogy ballibsiék az IMF feltételeibe buktak bele. Persze elkerülhették volna ők is az IMF hitelt.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:18:56

@♔bаtyu♔:
Gyurcsány jogosan bukott meg (ominózus beszéd, átgondolatlan reformok).
Az Orbán kormány viszont nem élt (sőt visszaélt) a 2/3-os felhatalmazással. Minden tekintetben az ország kárára vannak. Persze a magyar népnek mint látjuk ez kell, ezért mondom, hogy nem tanultunk a hibáinkból.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:19:07

@Csuti Ördögüző: Ha nincsenek USA-béli társai akkor Izraelbe menekült volna.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:20:10

@lavór:
Lassan nem éri meg a kockázatot...

lavór 2014.10.25. 22:20:57

@♔bаtyu♔:

Hajtogasd csak, esetleg meggyőzöd magad. Kíváncsi leszek, ha még pár kötvénykibocsátás kudarcba fullad, mi történik. Első lépés: alapkamat emelés. Ha úgy sem megy, hát lehet menni kuncsorogni... na kihez? az IMF feltételeit csak a korrupció és a magánvagyonok kimentése akadályozza.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:22:49

@c4rtm3n: Az tény, hogy rendesen szipolyozzák a népet. De az is tény, hogy pld. Bp. 4 év alatt fejlődött annyit mint azelőtt 20 év alatt sem.

Miközben Gyurcsányék mégjobban szipolyozták a népet.

Krisz11 2014.10.25. 22:23:18

@lavór:
"az EU nélkül itt már egy fűszál se nő"

Ha az EU transzferekre gondolsz, ami kb a GDP 3%-a, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. Magyarország ugyan úgy ellenne, ha 3%-al kisebb vagy nagyobb lenne a gdp.

Ha a külföldi befektetésekre gondolsz, az az EU-tól nagyrészt független. A külföldi pl: német cégek ugyan úgy fektetnek be Mexikóban, Oroszországban, dél-Amerikában, mint itt. Pedig ezek rohadtul nem EU-tagok. A befektetőknek csak a piac számít, a képzett munkaerő, meg némi jogbiztonság, ami EU nélkül is meglehet.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:23:30

@lavór: Ne izgulj ezek nem ballibsik.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:25:53

@♔bаtyu♔:
Senki nem ragaszkodik az IMF hitelhez, csak ha racionális érvek szólnak mellette.
Az Orbán kormány az IMF hitel el nem költött részéből vette vissza a MOLt, ami a jelen állás szerint csúnyán ráfizetéses volt. Ezen felűl elégették a 3e milliárd forintos Manyup vagyont (a folyamatos burkolt adókról nem beszélve). Ezzel az IMF helyett a jövőnktől vett fel kölcsönt (csak ezt nem fogja senki számon kérni rajta)...

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:26:06

@Krisz11: Ezeket valaki nagyon hülyíti. Pld. az Index. Ezek írnak efféle baromságokat.

♔bаtyu♔ 2014.10.25. 22:26:57

@c4rtm3n: Dehogynem. Ha nem fut a szekér jön a következő. (Jobbik).

lavór 2014.10.25. 22:28:54

@Krisz11:
Na igen, képzett munkaerő, jogbiztonság, piac ( Hivatalosan! 3 millió szegény), kiszámítható gazdasági környezet.
Te, nem tudom, amerre megyek, mindenhol az EU táblák köszönnek rám;
hol itt pár millió, hol ott pár milliárdocska... És mi lenne, ha mindennek a nagy része nem magánvagyonokban csapódna le...

@♔bаtyu♔:

Izguljanak ők.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:28:57

@lavór: Nyugodtan megduplázhatják az alapkamatot, még mindig nem lesznek sehol a cuclibekhez képest.

Nem mintha gazdasági téren óriási mozgástere lenne ma Mo-nak, de azért már nem állunk annyira pengén mint 5 éve. És ezt a javulást végig stagnáló EU(mint legfontosabb export piac) mellett érte el Mo., úgy hogy a belső fogyasztás nem nőtt, a lakossági megtakarítás viszont nőtt, a lakossági eladósodás pedig csökkent.

Ehhez képest a világ legnagyobb gazdasági konjunktúrájában, aminek a 2008as credit crunch vetett véget, a cuclibeknek sikerült MO-t teljesen a tönk szélére küldeni, és a lakosság eladósodottsága is csúcsokat döntött. Tehát arra használták a konjunktúrát hogy megvetessék más országok szarját hitelre a magyar fogyasztóval.

Ezért buktak, nem őszöd meg a rendőrattakkok miatt, az csak a felszín volt.

Krisz11 2014.10.25. 22:29:43

@c4rtm3n:

"Úgy jutottunk el az IMF hitelig, hogy hirtelen senki nem akart magyar államkötvényt venni
Orbánéknak nem kell hasonló hitelszűkével szembenézni"
:D :D Na persze ... Szegény MSZP kormánynak biztos csak a hitelszűke miatt nem sikerült a piacról hitelt felvenni. És nem azért mert már vagy 10 éve folyt ellenük a túlzott deficit eljárás.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:30:28

@Krisz11: 'Ha az EU transzferekre gondolsz, ami kb a GDP 3%-a, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. Magyarország ugyan úgy ellenne, ha 3%-al kisebb vagy nagyobb lenne a gdp.'

Ennek csak a fele az EU transzferek pozitív egyenlege, mert fele ennyit fizetünk Brüsszelbe befelé.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:31:31

@♔bаtyu♔:
Az adók száma és mértéke is nőtt (még ha aránytalanul is) az elmúlt öt évben.
Bp-en a fejlesztések nagyon nagy százaléka EUs pénzből zajlott, az nem a kormány érdeme...

lavór 2014.10.25. 22:34:19

@Csuti Ördögüző:

Ne aggódj, bukik ez a garnitúra is. A növekvő betétekkel párhuzamosan nő a szegénység, és ezzel az elégedetlenség. A most meglebegtetett adókkal sem növelik a népszerűségüket.

Annyit kell megérteni, ha jól megy az EU-nak, jól megy nekünk is.

A gazdasági kérdés szerintem kissé összetettebb.
Volt ugye az a bizonyos manyup kérdés... az államadósság sem csökkent, nőtt.
Van itt gond a szőnyeg alatt bőven.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:39:42

@lavór: - biztosan buknak, de nem ez a lényeg

- ezúttal nem atlantisták fogják leváltani a nemzetieket, mint 89 óta mindig, a teljes közgondolkodás jobbra tolódott

- elégedetlenségről beszélni nevetséges, sehol nem látott arányban nyeri a fidesz a választásokat

- az adóemelés mindig népszerütlen, most is csökkenti majd a fideszét, azért csinálják most, a ciklus elején

- 'ha jól megy az EU-nak, jól megy nekünk is' - feltéve hogy bizonyos konfliktusokba beleállunk, ezzel egyetértek

- nem nőtt az államadósság, hagyjuk a baromságokat

c4rtm3n 2014.10.25. 22:41:01

@Krisz11:
2004-ben léptünk be, 2008-ban vettük fel az IMF hitelt.

Az MSZP legnagyobb hibája a 2002-es választási igéretek teljesítése volt (100 napos program). Illetve az erőtlen reformkisérletek (Gyurcsány is hibás a 2006-os választásokig való kivárással).

A mostani kormány hibáira néhány példa:
- centralizáció
- majd az állam megoldja mentalitás erősítése
- jövőnk felélése
- keleti nyitás (ami nyugati bezárkózással párosúl)
- szakmaiság mellőzése az államapparátusban (a lojalitás mindenek előtt)
- civelek vegzálása

lavór 2014.10.25. 22:44:25

@Csuti Ördögüző:

"a teljes közgondolkodás jobbra tolódott"
"...a teljes közgondolkodás jobbra tolódott"

Merre? Épül a szocializmus, jó reggelt!

Hát igen, a luxus lakóingatlanokból nem érzékelhető az elégedetlenség.

Nem adót emelnek, új adókat vetnek ki. Mert ők nem "olyanok", ugye?

Gondolom, csak viccelt az Unió, hogy ismét eljárást indít ellenünk, ha nem csinálunk valamit az államadóssággal.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:50:21

@lavór: 'Gondolom, csak viccelt az Unió, hogy ismét eljárást indít ellenünk, ha nem csinálunk valamit az államadóssággal.'

- remélem hogy viccelt, mert ha komolyan gondolta akkor támogatom a kilépésünket. A pofátlanságuknak lehetne határa azért..:D

c4rtm3n 2014.10.25. 22:51:05

@Csuti Ördögüző:
Az atlantizmus miért zárja ki a jobboldaliságot?

A Fidesz a hivő 2 millióval nyeri a választásokat. Attól még az elégedetlenség nőhet (a távolmaradók száma is nő, valószínűleg az alternatíva hiánya miatt), ráadásul a Fidesz a parlamenti választásokon 45%-ot szerzett legutóbb...

Nem kell beleállni a konfliktusokba, hogy jól menjen. Mivel a magyar GDP erősen exportfüggő és legnagyobb piacunk az EU, így ha ott jól megy nekünk is jól fog.

Az államadósság nőtt. Vedd figyelembe, hogy közben felélték a Manyup vagyont.

c4rtm3n 2014.10.25. 22:54:54

@Csuti Ördögüző:
Az ország jelenlegi növekedésének legfőbb motorjai az EU-s támogatások és az EU-s multik.
Ha kilépünk és ezek megszünnek, a béka segge alá zuhan a növekedésünk.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 22:55:45

@c4rtm3n: 'Az atlantizmus miért zárja ki a jobboldaliságot?'

- elvben nem zárja ki, sőt a gyakorlatban sem hiszen a fidesz atlantista, de tudod mire gondoltam...

'A Fidesz a hivő 2 millióval nyeri a választásokat. Attól még az elégedetlenség nőhet (a távolmaradók száma is nő'

- jogos

'Nem kell beleállni a konfliktusokba, hogy jól menjen.' - nem értek egyet vö. 22:28:57es hozzászólásom

A Manyup vagyonnal valóban nőtt az államadósság, én itt a releváns statisztikára gondoltam.

c4rtm3n 2014.10.25. 23:00:36

@Csuti Ördögüző:
Az a baj, hogy igazad van. A teljes jobboldal bele van buzulva keltbe, főleg Oroszországba. Ami szerintem óriási tévedés...

A releváns statisztikák szerint a nettó adósság nőtt, GDP-ben mérve tényleg nem.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 23:01:10

@c4rtm3n: 'Az ország jelenlegi növekedésének legfőbb motorjai az EU-s támogatások és az EU-s multik.
Ha kilépünk és ezek megszünnek, a béka segge alá zuhan a növekedésünk.'

Részben 1etértek. Az EU támogatásokban nem hiszek, 2004 előtt magasabb volt az éves átlagos GDP növekedésünk mint ezt követően.

A GDP növekedés motorjai a sikeres EUs és egyéb multik, ez igaz, 2004 előtt is azok volta, az ő jelenlétük viszont nem függvénye az EU tagságunknak, hiszen mindenhova odammenek, ahol pénzt lehet keresni.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 23:25:39

@c4rtm3n: 'Az a baj, hogy igazad van. A teljes jobboldal bele van buzulva keltbe, főleg Oroszországba. Ami szerintem óriási tévedés...'

Nem hinném. Nem hinném hogy az orosz politikai gyakorlat valaha is reális alternatíva lenne nálunk. Abban sem hiszek hogy a nyugati minta müködőképes Oroszországban (lásd az ukrán csődhelyzetet, az iraki csődhelyzetet, egyiptomi csődhelyzetet).

Mo. ijesztgetése az Eunak szól, Amerika nem szeretné ha az EU függetlenebb lenne az amerikai külpolitikától, az ellenkezőjét szeretné. Más részről ha az EU függetlenebbé válik, az nem jelenti azt hogy az oroszok seggébe bújnak.

c4rtm3n 2014.10.25. 23:43:00

@Csuti Ördögüző:
A multiknál, főleg azok amelyek exportra termelnek nem elhanyagolható szempont, hogy nincs vám az EU felé...

Én pont az orosz politikai gyakorlatra utaló jeleket látok. Ilyen a civilekkel való bánásmód pl. Az illinerális és munkaalapú társadalom mint szólam is inkább keleti mint nyugati "érték"/mantra.

Az USA és az EU kapcsolatában egyet értünk. Nekem is az a véleményem, hogy az USA nem akar erősebb EU-t, bár M.o. esetében inkább az orosz közeledésnek tartom a keménykeést mintsem az EU-nak szánt figyelmeztetésnek.

Csuti Ördögüző 2014.10.25. 23:52:40

@c4rtm3n: Magyarország akár Oroszország tagállama is lehetne az USA érdekeit ez alig sértené (láttuk 56-ban). A baj azzal van, hogy a hivatalos atlanti ideológia külpolititkája annyira fontos az USA-nak, hogy nem szereti a repedéseket, meg a külön alkukat.

Nem tőlünk, hanem Németországtól tartanak. No. meghatározó EU tag, és komoly energiapartnere az oroszoknak. Nem csoda hogy amerika nagy erőkkel figyelteti a németeket. A németek az EU fejére szartak amikor a német multik a kínai exportjukat intézték, joggal tartanak tehát az amerikaiak attól, hogy a németek nem feltétlenül hü cimborák az oroszellenes blokádban sem.

No. és Mo. pedig két olyan állam, akiket az utolsó status quo kőbe vésésekor nem ültettek asztalhoz, így kevésbé hüek ehhez a megállapodáshoz mint a többiek. Potenciális veszélyforrások, és ezt az oroszok is tudják.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.26. 00:33:30

@maxval a bircaman: Tényleg? Szarok én a te véleményedre, és remélem, hogy mindenki más is. Hiába tolod a propagandát, nem érsz el vele semmit.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.26. 09:34:16

@maxval a bircaman: Nem a tiéd is. Csak te nem éred fel ésszel.
süti beállítások módosítása